RestaurangAssistans eller ”RA” som de flesta säger, startades år 1999 i Stockholm utav ägarna James Lorentzon och Jesper Grape, kock respektive bartender i grunden. Redan från tidig start var efterfrågan stor och bara två år senare, år 2001 öppnade vi vårt andra kontor i Göteborg, varpå Malmö följde år 2007. År 2015 såg man över landsgränsen och öppnade det senaste kontoret som fick sin hemadress i Oslo i Norge.
Detta satte oss på kartan som nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. En vision som blev verklighet.
RestaurangAssistans ska erbjuda hela besöksnäringen skräddarsydda och flexibla personallösningar. Med en effektiv och hållbar arbetsstruktur ska våra kunder se oss som en kunnig, rutinerad och självklar samarbetspartner.
Vi ska ta ett helhetsansvar för branschens utveckling och erbjuda både utbildning och en trygg anställning där alla ska känna sig välkomna.
Effektivitet – Genom kommunicerade interna arbetsprocesser och tydliga nyckeltal värnar vi alltid om att säkerställa en optimerad och kostnadseffektiv drift hos våra kunder, allt för att maximera kundvärdet.
Kvalitet – Genom väletablerade rutiner, utbildning och stark arbetsledning med frekventa kvalitetsuppföljningar som skräddarsys och nischas efter kundens önskemål, säkerställer vi en kontinuerlig kvalitet och spetskompetens ute hos våra kunder. Detta bidrar starkt till att bibehålla och stärka gästernas hotell- och restaurangupplevelser som i sin tur bidrar till att de återkommer till våra kunder.
Flexibilitet – Tack vare vår breda geografiska täckning i landet och långa erfarenhet i branschen kan vi erbjuda konkurrensmässigt starka synergier inom olika varumärken. Detta främjar en mångsidig, tillgänglig och lösningsorienterad tjänst som kan skräddarsys för våra kunder och samtidigt skapa en bra och hälsosam balans och flexibilitet för våra medarbetare.
Omtanke – Omtanke för både kunder, dess gäster och våra egna medarbetare är kärnan i vår verksamhet och vi strävar alltid efter hållbara relationer där lojalitet, ärlighet och personalvård alltid står i centrum.
I driften månar vi starkt om detta, då vi kontinuerligt genomför arbetsplatsbesök och kund- och medarbetarnöjdhetsundersökningar för att säkerställa långsiktiga samarbeten – både hos våra kunder och medarbetare.
RestaurangAssistans tillgodoser hela Hotell- & Restaurangbranschen i Sverige med personal.
Vi har många goda och långa samarbeten med företag verksamma i hela besöksnäringen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, à la cartekrogar, skolor och kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.
RestaurangAssistans har dubbelt medlemskap, vi är medlemmar i såväl VISITA (Bransch- och arbetsgivarorganisationen för den svenska besöksnäringen) som Bemanningsföretagen (Almega). Hos Almega är vi auktoriserade som utbildningsföretag, detta som en extra kvalitetsstämpel och trygghet för våra kunder och personal.